Home / Portofoliu / Management strategic

Management strategic

Servicii de consultanță în afaceri și management. Dezvoltarea afacerilor. Formularea strategiei, Analize strategice, Elaborare MVV, Declaratia CSR, PESTEL, 5F, VRIO, SWOT, KPI (indicatori de performanță)

Servicii de consultanță în afaceri și management

În domeniul managementului strategic, utilizăm o arie răspândită de metode de lucru (vedeți pagina dedicată) și acționăm pe 3 direcții principale:

  • Formularea strategiei
  • Strategii operaționale
  • Analize strategice

Formularea strategiei

Misiune, viziune, valori

Folosind metode specifice, lucrăm împreună cu organizația dvs. pentru a elabora acele declarații oficiale care precizează scopurile fundamentale și concepțiile privind evoluția și desfășurarea activităților organizației prin care se diferențiază de organizații similare și din care decurge sfera sau domeniul de activitate și piața deservită. Este important ca aceste declarații să fie concepute de către cei din organizația dvs., cu sprijinul nostru metodologic, pentru a fi relevante și reprezentative pentru ceea ce își dorește organizația.

Exemplu:

Misiune: „Ne dedicăm întreaga activitate și energie împlinirii dorinței oamenilor de a avea o viață mai sănătoasă, oferind servicii de înaltă calitate clienților noștri, prin respect, profesionalism și implicare în comunitate.

Viziune: „Să devenim principalul furnizor de produse farmaceutice pentru farmaciile cu circuit deschis. Să fim între primii 3 distribuitori de medicamente din România.

Valori:

  • Orientare către clienți
  • Orientare către oameni
  • Inovație
  • Profesionalism
  • Spirit de echipă

Servicii de consultanță în afaceri și management

Obiectivele fundamentale

Servicii de consultanță în afaceri și management

 

Pornind de la misiunea, viziunea și valorile organizației dvs, formulăm împreună obiective fundamentale. În acest proces, folosim diverse tehnici și cadre de lucru; între preferatele noastre sunt Bowman’s clock și logica balanced scorecard.

 

Odată formulate obiectivele, vă ajutăm să definiți indicatori de performanță relevanți pentru ceea ce v-ați propus ca obiective. Pentru acești indicatori, stabilim împreună ținte și strategii operaționale prin care să atingeți țintele.

Responsabilitate socială

Responsabilitatea socială (CSR – Corporate Social Responsibility) se referă la datoria pe care organizațiile (ca actori sociali) o au față de toate părțile implicate în desfășurarea acțiunilor presupuse de activitatea lor. Adoptarea principiilor de CSR de către companii servește obiectivelor de dezvoltare durabilă. Gradul de responabilitate socială este o decizie de poziționare strategică asumată de către organizație.

În concordanță cu orientarea dvs. strategică, formulăm împreună declarația CSR și inițiativele CSR.

Exemplu:

Compania noastră recunoaște necesitatea de a proteja mediul. Menținerea unui mediu curat și nepoluat reprezintă un beneficiu pentru toți. Vom urmări întotdeauna cele mai bune practici de management al gunoiului și reziduurilor rezultate din activitatea noastră economică.

Strategii operaționale

Dacă cele de mai sus se referă la nivelul strategic al organizației, aici vizăm nivelul operațional, pentru că vă sprijinim cu următoarele:

  1. Analiza proceselor de transformare a resurselor în produse și servicii
  2. Elaborarea strategiei operaționale:
    • Stabilirea obiectivelor de performanță; metodele bottom-up și top-down
    • Criterii de măsurare a performanței: cost, calitate, rapiditate, flexibilitate, dependabilitate
  3. Strategii de marketing, inclusiv alegerea unui motto, identitate vizuală, etc.
  4. Criterii de diferențiere
  5. Business process re-engineering

Analize strategice

Ne bazăm analizele strategice pe un proces de documentare structurat, care permite identificarea și selectarea informațiilor relevante din surse de calitate. Folosim apoi o gamă largă de instrumente și modele de analiză, pentru a va facilita procesul de luare a unor decizii strategice informate.

Analiza mediului macroeconomic

Analiza PESTEL

Identificarea “key strategic drivers”:

  • Megatendințe
  • Puncte de inflexiune în evoluția mediului macroeconomic
  • Semnalele (slabe ale) pieței

Scenarii strategice

Analiza mediului concurențial

Analiza carateristicilor dominante ale industriei și pieței: dimensiune, rată de creștere, capacitate, profitabiliate, capital necesar, bariere de intrare și ieșire

Analiza celor 5 forțe ale concurenței:

  • Rivalitatea între jucători
  • Amenințarea jucătorilor noi
  • Amenințarea produselor-substitut
  • Puterea de negociere a clienților
  • Puterea de negociere a furnizorilor

Cauzele schimbărilor în structura concurențială a industriei și a mediului de afaceri:

  • Caracteristicile pieței
  • Ciclul economic al industriei (sau al economiei, firmei, etc.)
  • Analiza celor mai importanți factori externi

Analiza poziției companiei în raport cu competiția:

  • Anticiparea strategiei competitorilor
  • Factori cheie de succes
  • Atractivitatea industriei și orizonturi privind profitabilitatea

Analize interne ale organizației

Capabilităti strategice:

  • Resurse
  • Competențe

Analiza VRIO – Capabilități care oferă avantaj competițional

Benchmarking:

  • Bazat pe cercetare secundară
  • Bazat pe cercetare primară (definire, implementare a indicatorilor și apoi comparare cu organizații relevante)

Analiza lanțului valoric

Factori interesați:

  • Identificare
  • Așteptările factorilor interesați
  • Matricea factorilor interesați
  • Rolul factorilor interesați
  • Matricea de evaluare a implicării factorilor interesați

Analiza SWOT

Analiza opțiunilor strategice ale organizației

Recomandări pentru opțiuni strategice:

  • Matricea TOWS
  • Testul SAFe (suitability, acceptability, feasibility)

Resurse

Boston Consulting Group

Business Source Complete

Emerald

Financial Times

Forbes Magazine

Harvard Business Review

Harvard Business School Institute for Strategy and Competitiveness

Strategic Management Journal

The Balanced Scorecard Institute

The Economist

Pentru asistență în domeniul management strategic, vă rugăm să ne contactați AICI. Urmărim să răspundem în maximum 24 de ore.

Ramâi alături de noi

Vrei să afli noutăți de la noi? Abonează-te!

Vă mulțumim pentru abonare!

Ceva nu a mers. Mai încearcă sau contactează-ne.

Top

Ramâi alături de noi

Vrei să afli noutăți de la noi? Abonează-te!

Vă mulțumim pentru abonare!

Ceva nu a mers. Mai încearcă sau contactează-ne.

Te poți dezabona oricând. Promitem că adresa ta de mail este în siguranță. Nici nouă nu ne plac spam-urile.